Założeniem portalu Life to Cruise było utworzenie jednolitej, rozbudowanej, wielojęzycznej platformy użytkowników i pasjonatów klasycznych samochodów. Pracę rozpoczęliśmy więc od wnikliwej analizy potrzeb potencjalnych użytkowników oraz rodzaju i charakteru funkcjonalności, jakie mogą te potrzeby realizować. W ścisłej współpracy z klientem, spółką zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii, opracowaliśmy koncepcję graficzną oraz funkcjonalną portalu. Złożyły się na nie:
- system ogłoszeniowy, filtrowanie, wyszukiwanie i prezentowanie ogłoszeń w atrakcyjnej wizualnie formie,
- baza wiedzy, prezentująca bardzo szczegółowe informacje o wybranym modelu auta (kody kolorów, dane techniczne, opisy, zdj?cia i filmy video)
- dział styl życia, zawierający informacje o wydarzeniach, relacjach oraz lokalizacjach (zintegrowanych z Google Maps) związanych z szeroko pojętą tematykę aut klasycznych
- carfolio oraz projekty, prezentujące efekty pracy użytkowników w formie opisów, filmów i zdjęć zintegrowane z systemem oceniania i komentowania
- elementy stricte społecznościowe (profile użytkowników, zarządzanie kontem, logowanie i rejestracja itp.)
Wszystkie elementy i funkcjonalności portalu zostały zrealizowane w 14 wersjach językowych, umożliwiających swobodny dostęp do contentu bez względu na wybrany język interfejsu.
Całość zrealizowaliśmy z uwzględnieniem aktualnych trendów w projektowaniu stron www, w tym techniki responsywnej (responsive design) pozwalającej na korzystanie z serwisu na urządzeniach mobilnych, jak smartfony, tablety itp.